Tu Viện Quảng Đức105 Lynch Rd, Fawkner, Vic 3060. Australia. Tel: 9357 3544. quangduc@quangduc.com* Viện Chủ: TT Tâm Phương, Trụ Trì: TT Nguyên Tạng   

Conference in Melbourne 2012

22/03/201506:32(Xem: 2904)
Conference in Melbourne 2012

 

Hình ảnh
Hội Nghị Tăng Già Úc Châu kỳ thứ 8
(Australian Sangha Association Conference)
Tổ chức tại Chùa Quang Minh, từ ngày 23-24/5/2012)


Photos of
Australian Sangha Association Conference
(23-24 May 2012 at Quang Minh Temple)
http://australiansangha.org/australiansangha/


Hội Tăng Già Úc Châu được thành lập vào năm 2005 tại Sydney, để giúp đỡ, đối thoại và tìm hiểu lẫn nhau giữa Tăng, Ni, những người xuất gia thuộc tất cả những truyền thống Phật Giáo tại Úc Đại Lợi. Hiện có 150 tăng ni thuộc các truyền thống Nguyên Thủy, Phát Triển và Kim Cương Thừa tại Úc là thành viên của Hội (Hội đang kêu gọi nhiều tăng ni khác tham gia). Từ đó, hằng năm hội nghị được tổ chức để tổng kết lại những sinh hoạt đã qua và bàn thảo những hoạt động sắp tới.

Hội nghị kỳ thứ 8 năm nay tổ chức trong hai ngày 23 và 24 tháng 5 năm 2012 tại Chùa Quang Minh, vùng Braybrook, tiểu bang Victoria, do TT Trụ Trì Thích Phước Tấn làm trưởng ban tổ chức. Chủ đề được bàn thảo chính trong hội nghị là "Vai trò của nhân viên tuyên úy Phật Giáo và sự c
hăm sóc người khác - Quan tâm đến thế giới xunh quanh".  

Trọng tâm của hội nghị kỳ này là bàn thảo về vấn đề làm thế nào người tu sĩ Phật Giáo có thể ứng dụng lời dạy của Đức Phật vào việc chăm sóc, giúp đỡ tốt hơn cho đời sống này, không những cho các thân chủ ở bệnh viên, trại giam, ngoài đường phố mà ngay cả bản thân những người xuất gia. Đặc biệt trong Hội nghị cũng đưa ra nhiều ý kiến cho rằng nhiều Tăng, Ni tại Úc, những người vừa đến định cư tại Úc (khó khăn về chỗ ở, visa...) đặc biệt là những tu sĩ người Tây Phương, hiện nay đang đối mặt với điều kiện sống khó khăn, sống một mình hoặc trong các nhóm nhỏ, già yếu, không đệ tử, không người chăm sóc, hoặc những người trẻ tuổi trở về Úc từ các quốc gia Á Châu, nơi họ xuất gia tu học, lại không có chỗ nương tựa tu học, ít người ủng hộ hoặc khó khăn thành lập đạo tràng... Hội Tăng Già Úc Châu sẽ quan tâm và tìm phương cách để giúp đỡ những trường hợp này, cụ thể là những cơ sở tự viện lớn của thành viên, phát tâm nâng đỡ họ trong một thời gian nhất định mà không phân biệt truyền thống, màu da, sắc tộc, tông phái....

Hội Nghị đã bầu lại Ban Chấp Hành cho nhiệm kỳ 2012-2013 như sau: Chủ tịch: Ven.
Ajahn Brahmavamso Mahathera (nghe bài giảng)
; Phó Chủ Tịch: Ven Thích Phước Tấn; Thư Ký:Ven Thích Thông Pháp (người Úc); Thủ Quỹ: Ven Gontug Rinpoche; Ủy viên thường trực: Ven Thích Quảng Ba, Ven. Dhammawasa, Ven. Chikwang Sunim, Ven Thích Nguyên Tạng, Ven Patacara, Ven Jaganatha, Ven Wonrawee, Ven Wangmo, Ven Bodichai, Ven. Siripatho, Ven. Bon Hyon, Ven Freeman, Ven Thich Nu Nguyen Khai.

Được biết Hội Nghị Tăng Già Úc Châu năm tới 2013 sẽ được tổ chức tại tiểu bang New South Wales.

Tìm hiểu thêm về Hội Tăng Già Úc Châu, mời xem ở đây:
http://australiansangha.org/australiansangha




Gửi ý kiến của bạn
Tắt
Telex
VNI
Tên của bạn
Email của bạn
28/02/201418:09(Xem: 3629)
Books on Buddhism often state that the Buddha's most basic metaphysical tenet is that there is no soul or self. However, a survey of the discourses in the Pali Canon -- the earliest extant record of the Buddha's teachings -- suggests that the Buddha taught the anatta or not-self doctrine, not as a metaphysical assertion, but as a strategy for gaining release from suffering.
28/02/201418:07(Xem: 3118)
The two crucial aspects of the Buddha's Awakening are the what and the how: what he awakened to and how he did it. His awakening is special in that the two aspects come together. He awakened to the fact that there is an undying happiness, and that it can be attained through human effort.
28/02/201418:05(Xem: 2622)
The Buddha was like a doctor, treating the spiritual ills of the human race. The path of practice he taught was like a course of therapy for suffering hearts and minds. This way of understanding the Buddha and his teachings dates back to the earliest texts, and yet is also very current.
28/02/201418:02(Xem: 2985)
There are three fundamental modes of training in Buddhist practice: morality, mental culture, and wisdom. The English word morality is used to translate the Pali term sila, although the Buddhist term contains its own particular connotations. The word sila denotes a state of normalcy, a condition which is basically unqualified and unadulterated.
28/02/201418:00(Xem: 2768)
According to the Buddhist monastic code, monks and nuns are not allowed to accept money or even to engage in barter or trade with lay people. They live entirely in an economy of gifts. Lay supporters provide gifts of material requisites for the monastics, while the monastics provide their supporters with the gift of the teaching.
28/02/201417:57(Xem: 2846)
This year, at the summer retreat, Vien Tu and Minh Hanh, the two novice monks, took turns to prepare the congee offering each evening. Many Buddhists were curious to know why the congee was offered but not the cooked rice or others. This article is writing about the congee services to the spirits.
28/02/201417:53(Xem: 3158)
According to the Oxford English Dictionary the word ‘chant’ is both a noun and a verb, also (now Scottish) chaunt, compared with the late 17th Century, old and modern French verb, ‘with chant’ which is derived from the Latin, ‘cantum’.
28/02/201417:50(Xem: 2194)
My dear friends, suppose someone is holding a pebble and throws it in the air and the pebble begins to fall down into a river. After the pebble touches the surface of the water, it allows itself to sink slowly into the river. It will reach the bed of the river without any effort. Once the pebble is at the bottom of the river, it continues to rest. It allows the water to pass by.
28/02/201417:48(Xem: 2733)
We all know what happens when a fire goes out. The flames die down and the fire is gone for good. So when we first learn that the name for the goal of Buddhist practice, nibbana (nirvana), literally means the extinguishing of a fire, it's hard to imagine a deadlier image for a spiritual goal: utter annihilation.
28/02/201417:29(Xem: 1916)
This script was written and edited by: John D. Hughes, Arrisha Burling, Frank Carter, Leanne Eames, Jocelyn Hughes, Lisa Nelson, Julie O’Donnell, Nick Prescott, Pennie White and Lenore Hamilton. Consider a water tank as a model of understanding. When the water in the tank gets too low, you get sick and eventually die. For you to stay alive, the tank must be consistently replenished with water.