Tu Viện Quảng Đức105 Lynch Rd, Fawkner, Vic 3060. Australia. Tel: 9357 3544. quangduc@quangduc.com* Viện Chủ: HT Tâm Phương, Trụ Trì: TT Nguyên Tạng   

Conference in Melbourne 2012

22/03/201506:32(Xem: 5365)
Conference in Melbourne 2012

 

Hình ảnh
Hội Nghị Tăng Già Úc Châu kỳ thứ 8
(Australian Sangha Association Conference)
Tổ chức tại Chùa Quang Minh, từ ngày 23-24/5/2012)


Photos of
Australian Sangha Association Conference
(23-24 May 2012 at Quang Minh Temple)
http://australiansangha.org/australiansangha/


Hội Tăng Già Úc Châu được thành lập vào năm 2005 tại Sydney, để giúp đỡ, đối thoại và tìm hiểu lẫn nhau giữa Tăng, Ni, những người xuất gia thuộc tất cả những truyền thống Phật Giáo tại Úc Đại Lợi. Hiện có 150 tăng ni thuộc các truyền thống Nguyên Thủy, Phát Triển và Kim Cương Thừa tại Úc là thành viên của Hội (Hội đang kêu gọi nhiều tăng ni khác tham gia). Từ đó, hằng năm hội nghị được tổ chức để tổng kết lại những sinh hoạt đã qua và bàn thảo những hoạt động sắp tới.

Hội nghị kỳ thứ 8 năm nay tổ chức trong hai ngày 23 và 24 tháng 5 năm 2012 tại Chùa Quang Minh, vùng Braybrook, tiểu bang Victoria, do TT Trụ Trì Thích Phước Tấn làm trưởng ban tổ chức. Chủ đề được bàn thảo chính trong hội nghị là "Vai trò của nhân viên tuyên úy Phật Giáo và sự c
hăm sóc người khác - Quan tâm đến thế giới xunh quanh".  

Trọng tâm của hội nghị kỳ này là bàn thảo về vấn đề làm thế nào người tu sĩ Phật Giáo có thể ứng dụng lời dạy của Đức Phật vào việc chăm sóc, giúp đỡ tốt hơn cho đời sống này, không những cho các thân chủ ở bệnh viên, trại giam, ngoài đường phố mà ngay cả bản thân những người xuất gia. Đặc biệt trong Hội nghị cũng đưa ra nhiều ý kiến cho rằng nhiều Tăng, Ni tại Úc, những người vừa đến định cư tại Úc (khó khăn về chỗ ở, visa...) đặc biệt là những tu sĩ người Tây Phương, hiện nay đang đối mặt với điều kiện sống khó khăn, sống một mình hoặc trong các nhóm nhỏ, già yếu, không đệ tử, không người chăm sóc, hoặc những người trẻ tuổi trở về Úc từ các quốc gia Á Châu, nơi họ xuất gia tu học, lại không có chỗ nương tựa tu học, ít người ủng hộ hoặc khó khăn thành lập đạo tràng... Hội Tăng Già Úc Châu sẽ quan tâm và tìm phương cách để giúp đỡ những trường hợp này, cụ thể là những cơ sở tự viện lớn của thành viên, phát tâm nâng đỡ họ trong một thời gian nhất định mà không phân biệt truyền thống, màu da, sắc tộc, tông phái....

Hội Nghị đã bầu lại Ban Chấp Hành cho nhiệm kỳ 2012-2013 như sau: Chủ tịch: Ven.
Ajahn Brahmavamso Mahathera (nghe bài giảng)
; Phó Chủ Tịch: Ven Thích Phước Tấn; Thư Ký:Ven Thích Thông Pháp (người Úc); Thủ Quỹ: Ven Gontug Rinpoche; Ủy viên thường trực: Ven Thích Quảng Ba, Ven. Dhammawasa, Ven. Chikwang Sunim, Ven Thích Nguyên Tạng, Ven Patacara, Ven Jaganatha, Ven Wonrawee, Ven Wangmo, Ven Bodichai, Ven. Siripatho, Ven. Bon Hyon, Ven Freeman, Ven Thich Nu Nguyen Khai.

Được biết Hội Nghị Tăng Già Úc Châu năm tới 2013 sẽ được tổ chức tại tiểu bang New South Wales.

Tìm hiểu thêm về Hội Tăng Già Úc Châu, mời xem ở đây:
http://australiansangha.org/australiansangha




Gửi ý kiến của bạn
Tắt
Telex
VNI
Tên của bạn
Email của bạn
03/05/2021(Xem: 6465)
In the Dhammapada, the Buddha says, “What we are today comes from our thoughts of yesterday, and our present thoughts build our life of tomorrow: our life is the creation of our mind.” The Covid-19 pandemic has given many millions of people worldwide time to reflect on their lives and habits of thought, speech and action. I know quite a few who have found a refuge of peace in their gardens. Cultivating, planting seeds, adding water and nutrients all help in maintaining a healthy garden. They are also a necessary part in taking care of our bodies. But what about the mind? Generosity, ethics, loving-kindness, compassion, meditative concentration and wisdom are the food for our inner spiritual garden. Without them there is no harvest, no fruit of Awakening, Buddhahood.
03/05/2021(Xem: 5900)
As a child my parents encouraged questions, as did my Heart Lama. However, the latter person gave me two questions to ask before speaking: “will what I am wanting to say, and the way I say it, be helpful or harmful to myself/others? Also, does the question come from ‘I don’t know’ (beginner’s mind), or from a place of judgement and opinions?” The aim was/is to cultivate the mind to be like an empty vessel, not one filled to the brim and overflowing where nothing new can enter.
31/03/2021(Xem: 3600)
Today, once again, I have another opportunityto talk to you through this online Dharma Talk, proposed by Master Hui Siong. He is Vice President of the World Buddhist Sangha Counciland General-Secretary for Chinese Language Department. He is alsoabbot of Beeh Low See Temple, Mahakaruna Buddhist Center and Vihara Mahavira Graha Medan Temple in Singapore and Indonesia. The connections which lead to this opportunity could be traced back through the founding Congress of the WBSC in Colombo, Sri Lanka in 1966 and the second Congress held at Vinh Nghiem Pagoda in Saigon, Vietnam in 1969 by the Most Venerable Thich Tam Chau, co-founder of WBSC. At that time, I had just moved from Hoi An to Saigon; so I did not have theopportunity to participate.
25/02/2021(Xem: 3018)
Today is the first day of the Lunar New Year, on the 12 February 2021 of western calendar. From the faraway Germany, I have had the honor of being invited by the most Venerable Master Hui Siong, abbot of Beel Low See Temple in Singapore and other temples in Malaysia and Indonesia, to have a talk online with you all today. First, I want to thank Master Hui Siong for the invitation, also his secretary miss Jackie and all of you for this opportunity. Buddha has taught us that everything arises with conditions, and the true nature of everything is emptiness. I am sure, as Buddhists, you are familiar with this teaching. He also taught us other teachings, according to Theravada traditions such as: impermanence, suffering and non-self or according to Mahayana traditions: impermanence, suffering, emptiness and non-self. No matter which traditions, these teachings are the common guidelines for us to practice Buddhism. So, when things as sufferings arise, how do we approach and deal with i
12/08/2020(Xem: 6525)
Hungry Ghosts is a suspenseful, character-driven ghost story with heart, humour and scares. Set in contemporary Melbourne during the month of the Hungry Ghost Festival, when the Vietnamese community venerate their dead, four families find themselves haunted by ghosts from the past. As these hauntings intensify, they threaten to unleash their deepest fears and expose secrets long buried. Through an ensemble of characters, both Vietnamese and Anglo, Hungry Ghosts explores the concept of the inherent trauma we pass down from one generation to the next, and how notions of displacement impact human identity - long after the events themselves. Can you ever really leave behind the trauma of your past? Is it possible to abandon both spiritual and physical culture, or does it form part of your fundamental DNA? To free themselves and those they love, each character in Hungry Ghosts must atone for their sins and confront their deepest fears or risk being swallowed by the shadows of their p
08/07/2020(Xem: 13189)
Coronavirus (COVID-19) is not over yet. We need to keep looking after ourselves and our community to stop the virus spreading. Due to increased cases in Victoria, some restrictions have changed. From 22 June 2020: · You cannot have more than five visitors in your home · You cannot gather outdoors with more than 10 people · Schools, libraries, places of worship and businesses remain open · Stay close to home and do not travel if possible
22/06/2020(Xem: 6130)
Balangoda Ananda Maitreya Thero (Sinhala: අග්ග මහා පණ්ඩිත බලංගොඩ ආනන්ද මෛත්‍රෙය මහා නා හිමි;23 August 1896 – 18 July 1998) was a Sri Lankan scholar Buddhist monk and a personality of Theravada Buddhism in the twentieth century.[3][4] He was highly respected by Sri Lankan Buddhists, who believe that he achieved a higher level of spiritual development through meditation.[2][5] Sri Lankan Buddhists also considered Balangoda Ananda Maitreya Thero as a Bodhisattva, who will attain Buddhahood in a future life.
23/05/2020(Xem: 8869)
Dr. Gagan Malik Interview: Mother Nature's Fury with Human Beings | 4 ways to 'overcome' Covid-19, With the rapidly rising number of covid-19 cases in the world's second most populous country, India, and the world's largest lockdown still continuing, I caught up with my friend who is a Bollywood actor, UN Peace Ambassador for South-East Asia and a passionate Buddhist, Dr. Gagan Malik. In this fascinating 47min interview, he shares his various concerns about the covid-19 situation, such as the lack of clear information available on how covid-19 patients are being treated in hospitals, the wastage of time during the lockdown, our mistreatment of Mother Nature/Earth, and also addresses his Buddhists friends on some concerning matters. He also provides some wise suggestions to everyone from a Buddhist point of view on how we can make the most of the lockdown and how collectively as a human race, we can do something about our current dire plight. Thank you so much Dr. Malik for al
21/05/2020(Xem: 6281)
Victorian United Nations of Vesak 2644 (Saturday, 23 May 2020)
23/04/2020(Xem: 6308)
In June of 1957, the senior members of the Youth Circle of the Penang Buddhist Association formed a committee to explore the possibilities of forming a Dharma school to convene each Sunday morning for the systematic instruction of Buddhist children in the truths of our religion. Fifteen members of this committee volunteered to prepare themselves to take over teaching duties. This group of volunteers found no great lack of material suitable for instructing adults in the Dharma, but when they turned their search towards lesson material for children, they found a most startling lack of anything remotely approaching the needs of a modern Sunday school. A certain amount of Buddhist literature for children was found in Chinese and Japanese language presentations, but there are few Chinese in Malaya who are completely at home in written Chinese. Moreover, even the children enrolled in the Dharma classes are well versed only in colloquial Chinese, in Penang usually the Hokkien dialect, and the
facebook youtube google-plus linkedin twitter blog
Nguyện đem công đức này, trang nghiêm Phật Tịnh Độ, trên đền bốn ơn nặng, dưới cứu khổ ba đường,
nếu có người thấy nghe, đều phát lòng Bồ Đề, hết một báo thân này, sinh qua cõi Cực Lạc.

May the Merit and virtue,accrued from this work, adorn the Buddhas pureland,
Repay the four great kindnesses above, andrelieve the suffering of those on the three paths below,
may those who see or hear of these efforts generates Bodhi Mind, spend their lives devoted to the Buddha Dharma,
the Land of Ultimate Bliss.

Quang Duc Buddhist Welfare Association of Victoria
Tu Viện Quảng Đức | Quang Duc Monastery
Senior Venerable Thich Tam Phuong | Senior Venerable Thich Nguyen Tang
Address: Quang Duc Monastery, 105 Lynch Road, Fawkner, Vic.3060 Australia
Tel: 61.03.9357 3544 ; Fax: 61.03.9357 3600
Website: http://www.quangduc.com ; http://www.tuvienquangduc.com.au (old)
Xin gửi Xin gửi bài mới và ý kiến đóng góp đến Ban Biên Tập qua địa chỉ:
quangduc@quangduc.com , tvquangduc@bigpond.com
VISITOR
110,220,567